📢 Bezoek het China Café: Chinese Webshops Update – Christmas Shopping 2.0! 🎄
De wereld van e-commerce verandert razendsnel, en China is daarin dé pionier. Tijdens dit Kerst China Café krijg je de kans om in gesprek te gaan met niemand minder dan Ed Sander, China Tech Analist, over de nieuwste ontwikkelingen in het Chinese online shopping landschap!
We zoomen in op succesvolle platformen als Temu en Shein – bedrijven die met hun innovatieve modellen, ambitieuze expansiedrift en ongekende ‘China speed’-ontwikkelingen de wereldwijde e-commerce veranderen. Bereid je voor op een inspirerende sessie vol inzichten en strategieën die relevant zijn voor de online shopping markt in Nederland en Europa!
Kom erachter hoe Christmas Shopping 2.0 eruitziet – en wat we kunnen verwachten in Europa en Nederland. Laat je inspireren en ontdek welke lessen je kunt leren van deze e-commerce-revolutie uit China.
Over Ed Sander
Ed Sander staat bekend als specialist op het gebied van digitale technologie in China. Ed is research editor voor Tech Buzz China, mede-oprichter van en spreker voor ChinaTalk, en eigenaar van ChinaTechTrip.
Als digitaal China-techanalist, onafhankelijk schrijver, studiereisleider en spreker becommentarieert Ed de ontwikkelingen in China.
Ed staat bekend als een ervaren en pragmatische keynote speaker. Aan de hand van feiten wijst hij op de laatste digitale en innovatieve ontwikkelingen in China en gaat daar graag met zijn publiek over in gesprek. Daarmee schetst hij niet alleen een intrigerend beeld van trends in China, maar ook van onze veranderende tijden.
Hij woonde aantal jaar in China, waar hij werkte daar als marketingadviseur bij Chinese NGOs in de centrale stad Xi’an en is getrouwd met een Chinese. Nog steeds brengt hij elk jaar drie tot vier maanden in China door voor onderzoek, familiebezoek en de eerder genoemde studiereizen.
Ed heeft honderden artikelen gepubliceerd over digitale technologie in China en over culturele verschillen tussen het westen en China. Hij ontwikkelde met ChinaTechTrip een reeks hooggewaardeerde studie- en inspiratiereizen voor ondernemers en professionals. Als deskundige op het gebied van digitale technologie in China wordt hij regelmatig uitgenodigd voor radio- en tv-programma’s van onder meer BNR, NPO en RTL-Z. Ed wordt ook regelmatig door nationale en internationale media geïnterviewd over Chinese internetbedrijven.
Voordat hij zich op China richtte, werkte Ed meer dan 20 jaar in database- en online marketing voor diverse multinationals in verschillende sectoren. Ook is hij voormalig docent aan de Beeckestijn Business School. Hij schreef mee aan het bekroonde boek Event Driven Marketing en het internationale vervolg Follow That Customer!
Deze kennis, gecombineerd met zijn kennis over China, helpt hem de Chinese ontwikkelingen te vertalen naar westerse markten.
📢 Visit the China Café: Chinese Webshops Update – Christmas Shopping 2.0! 🎄
The world of e-commerce is evolving at breakneck speed, with China as the pioneer in this transformation. At this special Christmas China Café, you’ll have the chance to speak with Ed Sander, China Tech Analyst, about the latest developments in the Chinese online shopping landscape!
We’ll dive into successful platforms like Temu and Shein—companies that are reshaping global e-commerce with innovative models, ambitious expansion plans, and their remarkable ‘China speed’ of development. Prepare for an inspiring session packed with insights and strategies relevant to the online shopping market in Europe and the Netherlands!
Discover what Christmas Shopping 2.0 looks like, and what we can expect in Europe and the Netherlands. Get inspired and find out what lessons we can learn from this e-commerce revolution out of China.
About Ed Sander
Ed Sander is recognized as an expert in digital technology in China. He is a research editor for Tech Buzz China, co-founder and speaker for ChinaTalk, and owner of ChinaTechTrip.
As a digital China tech analyst, independent writer, tour leader, and speaker, Ed analyzes and comments on digital developments in China. Known for his practical and insightful keynote presentations, he engages audiences by discussing the latest digital and innovative trends in China, presenting a compelling view of China’s evolution and how it reflects our changing times.
Having lived in China for several years, Ed worked as a marketing consultant for Chinese NGOs in Xi’an and is married to a Chinese native. He still spends three to four months in China each year for research, family visits, and leading study tours.
Ed has published hundreds of articles on digital technology in China and on the cultural differences between the West and China. Through ChinaTechTrip, he developed a series of highly-rated study and inspiration trips for entrepreneurs and professionals. His expertise is frequently sought for radio and television programs, including by BNR, NPO, and RTL-Z. He is also a go-to source for international media interviews on Chinese internet companies.
Before focusing on China, Ed worked for over 20 years in database and online marketing for various multinationals across sectors. He is a former instructor at Beeckestijn Business School and contributed to the award-winning book Event Driven Marketing and its international follow-up, Follow That Customer! His combined knowledge of China and marketing enables him to translate Chinese developments for Western markets.